Ruhunuzda ve bedeninizde bahar temizliği etkisi yaratacak 7 karar

Soğuk ve hiç bitmeyecekmiş gibi duran kış mevsimi nihayet yerini çiçeklenen dallara ve yavaş yavaş ısıtmaya başlayan güneşli havaya bıraktı. Yani artık uyanan doğaya ayak uydurup, kendi bedeninizde ve ruhunuzda da bir bahar temizliği yapmamak için hiçbir neden yok.

Baharın enerjisinden güç alarak, Mart’tan itibaren yaşam kalitenizi ciddi oranda arttıracak önerilerle geldik. İşte hem içinizde hem dışınızda “bahar temizliği” etkisi yaratacak 7 arındırıcı karar:

1.       Beslenme programınızı doğallaştırın

Özellikle Mart ve Nisan ayları, yaklaşan plaj sezonunun da etkisiyle spor salonlarının ve diyetisyen kliniklerinin dolup taştığı aylardır. Bu aylarda genelde sıkı ve sürdürülmesi zor diyetler uygulanır ancak pek az kişi bu sınavı başarıyla verir.

Bu bahar, kış rehavetinin bedeninize eklediği birkaç kiloyu vermek için diyet yapmak yerine, paketli / işlenmiş gıdalardan vazgeçerek “gerçek” gıdalarla beslenmeyi deneyebilirsiniz. Özellikle rafine şeker, beyaz un ve katkı maddelerinden arınan bedeniniz kısa süre sonra hiç olmadığı kadar formda olacak.

2.       Uykudan önce meditasyon yapın

Kronik bir uyku sorununuz olsun ya da olmasın, gece yatmadan evvel 10 dakikalık kısa meditasyonlar yapmayı alışkanlık haline getirin. Böylece hem geceyi deliksiz bir uykuyla geçirebilir ve sabah çok daha zinde bir bedenle uyanabilirsiniz.

Meditasyon yapmakta zorlanıyor ya da odaklanma sorunları yaşıyorsanız telefonunuza “Meditasyon” isimli uygulamayı indirebilirsiniz. Deniz Bagan’ın huzur verici sesi ve Türkçe anlatımıyla ruhunuzu besleyebilirsiniz.

3.       Her gün 1 saat tempolu yürüyüş yapın

Sadece kilo vermek için değil, vücudunuzda eksilen serotonin hormonunu yerine koymak ve hücrelerinizdeki oksijen oranını arttırmak için mutlaka günde 1 saat açık havada yürüyün. Günde 1 saat yürümek cilt güzelliğinden, uyku kalitesine; kilo kontrolünden ruh sağlığına kadar pek çok konuda kanıtlanmış bilimsel faydalar sağlıyor.

4.       Sebze suyu tüketmeye başlayın

Yukarıda, beslenme rutininizden işlenmiş / rafine gıdaları çıkartmaktan bahsetmiştik. Peki bu gıdaların yanına ne koymak lazım? Gelin biraz da bundan bahsedelim: Gün içinde tükettiğiniz çay, kahve ve asitli içeceklerin yerine evde kendi kendinize hazırlayabileceğiniz ya da artık hemen her yerde kolaylıkla bulabileceğiniz taze sıkılmış sebze sularını koyabilirsiniz. Böylece hem bol bol antioksidan içerik tüketmiş, hem de daha uzun süre tok kalmış olursunuz.

5.       Olumlama yapmayı alışkanlık haline getirin

“Olumlama” kelimesine aşina olmayanlar için minik bir ön bilgi: Evrene iletilen pozitif niyetlerin, içten ve hissederek söylenmesine olumlama (afirmasyon) adı veriliyor.

“Peki nasıl olumlama yaparım?” sorusunun cevabıysa çok basit. Olumlamayı seçtiğiniz pozitif cümlelerle, hayatınızın her anında ve aklınıza gelen her konuda uygulayabilirsiniz. Ancak olumlamayı dua ile karıştırmamak gerekiyor. Yani “İşimde başarılı olmak istiyorum” ya da “Ne olur bu projeden alnımın akıyla çıkayım” demek yerine, kendi kendinize “Bu projeyi başarıyla tamamlayacak yeteneğe sahibim” demeyi deneyin. İşe yaradığını göreceksiniz!

6.       Hafta sonlarını boş geçmeyin

Kış boyunca soğuk hava nedeniyle yeterince eve tıkıldınız. Bu yüzden ajandanızı önünüze koyun ve yaza kadar tüm hafta sonlarınızı planlayın. Kısa seyahatlere çıkabilir, şehrinize yakın yerlerde kamp yapabilir; yine şehrinizi bir turist gibi keşfedebilir ya da turlara katılabilirsiniz. Bu konuda limit, yaratıcılığınız!

7.       Evdeki fazlalıklardan kurtulun

Geldik işin en eğlenceli kısmına! Biliyoruz ki bu aylarda her evde hummalı bir temizlik olur. Siz de bu temizliği fırsat bilin ve evinizde eski, kullanmadığınız ve ruhunuzu sıkan ne varsa atın ya da ihtiyaç sahiplerine verin. Özellikle gardrobunuzdan çıkacak fazlalıkları paylaşmak, pek çok insanı sevindirebileceği gibi yaza kuş gibi hafif girmenizi sağlar. Unutmayın ne kadar az eşya, o kadar özgürlük!

Kaynak: Jabiroo