Tatilde Dijital Detoks ile “Gevşeyin, Rahatlayın ve Fişi Çekin”

08 Haziran 2017

McAfee’nin Mart 2017’de 18-55 yaş arası Almanya, Amerika, Avustralya, Fransa ve İngiltere’den her gün bağlantılı cihazlar kullanan 9.500 kişi ile gerçekleştirdiği araştırmaya göre tatilde “dijital detoks” yapanlar daha keyifli bir tatil geçiriyor!

tatilde_dijital_detoks

Dünyanın lider güvenlik şirketlerinden McAfee, tatil sezonunun açılmasıyla birlikte tatil yapmayan siber suçlulara karşı tüketicileri korumak ve bilgilendirmek amacıyla “Dijital Detoks: Gevşeyin, Rahatlayın ve Fişi Çekin” adlı bir araştırma gerçekleştirdi. Tüketicilerin tatil dönemi dijital alışkanlıklarına ve risk faktörlerine odaklanan araştırmaya göre; dijital detoksun tüm faydalarına rağmen çoğu kişi internete bağlı kalmayı tercih ediyor. Araştırmaya katılan Amerikalıların %52’si tatil döneminde internet bağlantılı cihazlarını e-posta kontrol etmek ve sosyal medyada paylaşımda bulunmak için günde en az bir saat kullandıklarını belirtiyor.

Wi-Fi ağlarının her yerde kolay erişilebilir olması tatil dönemlerinde elektronik cihazlardan ayrılmayı güçleştirebiliyor ancak tüketiciler kararlı davranıp cihazlarını kapatırlarsa daha güvenli bir tatil deneyimleyebiliyorlar. Araştırmaya katılan tüketicilerin %43’ü seyahat ederken dijital detoks kararı aldığını ve bunların %81’i çok daha keyifli bir tatil geçirdiklerini belirtiyor.

tatilde_dijital_detoks

Cihazlardan ayrılmak zor geliyor

  • Araştırmaya katılanların %38’i kişisel ya da iş e-posta hesaplarını kontrol etmeden bir gün geçiremiyor. %27’si gün boyunca sürekli olarak e-posta hesaplarını kontrol ettiklerini itiraf ediyor.
  • %37’si tatil sırasında sosyal medyada paylaşım yapma isteklerine yenik düştüklerini belirtiyor.
  • Laptop’lar %72 oranla kolaylıkla geride bırakılırken, araştırmaya katılanların sadece %27’si akıllı telefonlarını bırakmaya istekli.
  • Kişilerin tatilde cihaz kullanma nedenlerinin başında ise aileleri ve arkadaşları için ulaşılabilir olmak geliyor.

Wi-Fi ağları dikkatsizce kullanılıyor

  • Katılımcıların %31’i herkese açık Wi-Fi kullanarak internete bağlanıyor ve böylece kişisel bilgileri tehditlere açık hale geliyor.
  • Katılımcıların %58’i kullandıkları Wi-Fi’ın güvenli olup olmadığını tespit etmeyi bildiklerini belirtirken, sadece %49’u bunu kontrol etmeye zaman ayırıyor.
  • %20’si Wi-Fi güvenliğini göz ardı ederken, %32’si güvenli olmayan Wi-Fi kullanıp kullanmama kararını o anda internete ne kadar ihtiyaç duyduklarına bağlı olarak alıyor.
  • Dikkat çeken bir başka tespit ise; seyahat edenlerin %15’i kişisel bilgilerinin ve verilerinin seyahat halindeyken evdekinden daha güvende olduğuna inanıyor.

Çalışanlar için cihazlardan ayrılmak daha da zor

  • Katılımcıların sadece %16’sı işle ilgili konularda ulaşılabilir olmak için cihazlarını kapatmadıklarını dile getirirken, %57’si iş faktörü olmasaydı hiç cihaz kullanmayacaklarını belirtiyor.
  • 20’li ve 30’lu yaşlardaki katılımcıların %69’u iş faktörü olmasaydı tamamen cihazlarını kapatacaklarını söylüyor, bu oran 40’lı yaşlardaki katılımcılarda %49’a düşüyor.
  • 20’li yaşlardaki bireylerin çoğu cihaz kullanmamayı en çok isteyen grup ancak bununla birlikte cihaz kullanmadıklarında en çok tedirginlik yaşayan da %52’lik bir oranla yine bu grup.

En iyiyi anne ve babalar biliyor!

  • Ebeveynler tatildeyken cihazların evde bırakılması gerektiğine inanıyor, %51’i tatilde cihaz kullanmamayı planlıyor. Bu oran çocuğu olmayan kişilerde %35. Ebeveynlerin %82’si teknolojik cihazlardan uzak durmada başarılıyken çocuksuz bireylerin %78’i bunu başardığını belirtiyor.
  • Ebeveynlerin %77’si seyahatteyken çocuklarına internet bağlantılı cihaz kullanma izni veriyor, %73’ü bu kullanımı kontrol altında tutuyor.
  • Ebeveynler çocuksuz bireylere göre teknolojik konularda daha bilgili ve %64’e %54 oranla Wi-Fi bağlantılarının güvende olup olmadığını bilme konusunda daha başarılılar.

Kaynak: Marketing Türkiye

JULES VERNE GEZİLER

Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?

Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?

    Mesajınız kapsamında bizlere iletmiş olduğunuz veriler arasında; ırk, etnik köken, siyasi
    düşünce, felsefi inanç, din, mezhep veya diğer inançlar, kılık ve kıyafet, dernek, vakıf ya da sendika
    üyeliği, sağlık, cinsel hayata ilişkin veriler, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili veriler,
    biyometrik ve genetik verilerin bulunmadığından emin olmanızı rica ederiz.
    *Doldurulması zorunlu alanlar
    Bilgi güvenliğiniz bizim için önemli, o yüzden %100 gizlilik sunuyoruz.

    Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Açık Rıza Metni

    Onay vermiş olmanız halinde kişisel verileriniz ABH Turizm Temsilcilik ve Ticaret A.Ş.- (JULES VERNE BUSINESS MICE TRAVEL) tarafından;

    Ürün ve hizmetlerimizin sizlerin beğenilerinize, kullanım alışkanlıklarınıza ve ihtiyaçlarınıza göre özelleştirilerek sizlere önerilmesi; analiz, segmentasyon veya hedefleme çalışmalarının yürütülmesi; size özel ürün veya hizmet tekliflerinin, yeni ürün duyurularının, kampanyaların, promosyonların sunumu ile diğer pazarlama aktivitelerinin yürütülmesi; anket ve müşteri memnuniyet ölçümü çalışmalarının gerçekleştirilmesi ve bu kapsamda sizlerle elektronik yollarla iletişime geçilmesi amaçları ile işlenebilecek ve amaçlar doğrultusunda hizmet aldığımız üçüncü kişi tedarikçilerimizle paylaşılabilecektir.